Sminktips!

Ska ge er tips på en bra: foundation, puder, mascara, rouge som jag använt!

Foundation:
True match foundation är faktiskt jättebra på mig. Den täcker bra och den sitter kvar länge! Dock kan den bli lite ''smulig'' men annars funkar den bra på mig! Men tänk på när ni köper foundation att ni köper i rätt färgton. Hellre lite för ljus än för mörk eftersom det är en ''bas''. Om ni tycker den är för ljus kan ni ju ta lite solpuder eller något på senare. Det fulaste som finns är folk med sminkränder...


Puder:
Kör på true match minerals. Första gången jag köpte det pudret var det skitbra! Andra gången jag köpte det var det inte alls lika bra.. Men jag har inte använt något annat puder vad jag minns. Det gäller bara att vara försiktig när man lägger på för att de blir lätt mycket på ett ställe.. Annars är det bra och håller länge!


Mascara
Dior iconic är jättebra! Den ger en jättelånga ögonfransar. Dock har jag inte den längre, eftersom den är slut. Men den är faktiskt jättebra, kostar ju lite mer men det är värt det. Jag rekommenderar den verkligen!


Rouge
Pure bronze är bra tycker jag. Det är en mineralrouge. Den kostar också ganska mycket men jag har haft min sen förra julafton, alltså 2009 och en fjärdedel är inte ens slut än. Så den kommer fan räcka hela livet känns det som! Men den är mer brunaktig än röd.



Kommentera här!
1 kommentarer



Kommentarer
Postat av: my elfstrand

Braaa tips tjejen! :)

2011-03-05 @ 23:19:47
URL: http://elfstrands.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback